söndag 9 augusti 2009

Stoppa plågsamma datorförsök


Jag var ute och gick i morse och tog två bilder från Stora Essingen under broarna mot Lilla Essingen och Essingeleden. Sedan klippte jag ihop dem till ett panorama. Inte nöjd med det lät jag datorn riva sönder bilden igen. Kanske som en symbol för att några av de fula bilpackade broarna gärna kunde får försvinna.

Man kan ju också se detta collage som en illustration till parollen stoppa plågsamma datorförsök! Någon gång kanske jag bör lära mig hur fotoprogrammet verkligen fungerar?

På tal om plågsamma försök: bilden nedan är en smärre detalj i ett större färgfoto som föreställer röda näckrosor i en damm på Årstafältet. Men efter några varv genom datorn märks det ju inte längre! Jag tycker det mer ser ut som glas eller delvis bruten is. Bilderna är klickbara.


Inga kommentarer: