måndag 11 maj 2009

Lösning på nedskräpningen?

Den här bilden tog jag 27 april förra året under rubriken Inte är det vackert inte.

Det tycker jag fortfarande inte. Anledningen till att jag återanvänder bilden är att bangolfen i Tanto enligt en lokaltidning är ute efter mer utrymme på grund av internationella mästerskap. Den nuvarande minigolfanläggningen är till vänster om skräpet, och vad jag förstår vill man expandera åt höger i bilden, ned mot Årstavikens strand. Det här området ligger för lågt för att bebyggas tror jag (översvämningsrisk) men däremot kunde man ju lägga ut en matta av golfföreteelser där i stället för den nuvarande mattan av skräp.

(Är bangolf och minigolf samma sak förresten? Jag vet inte. Men på något sätt verkar den här golfformen mer sympatisk än de ekipage med jätteväskor med klubbor som drar omkring exempelvis i Ågesta.)




På tal om nedskräpning så brukar jag ofta skälla på klotter. Men av någon anledning tyckte jag att denna isbjörn (?) under Centralbron vid Söder Mälarstrand ser ganska trevlig ut. Jag kanske hade vaknat på fel sida idag?


Från Konfliktportalen.se: Björn Nilsson skriver Finanspolitiska rådet mot regeringen, kamratwot skriver Fina, rara, söta internet, Anders_S skriver Gör om rättegången mot Pirate Bay!, Jinge skriver Påvens besök meningslöst?, slutstadium skriver Vad snutar vill ha, salkavalka skriver KRISEN PÅ DAGENS KONFLIKT

Inga kommentarer: