onsdag 4 februari 2009

På snedden - bilder att bli sned av

Enda anledningen till att jag ställde den här bilden på högkant är att jag ville kolla hur det ser ut i bloggen när man gör det - eller om det över huvud taget fungerade. Och det verkar det göra.

Det som syns mitt på bilden är en av arbetsplatserna för Citytunneln, på Söder Mälarstrand. Bilden är tagen från gångbron invid järnvägen och det var en grå och tråkig dag i slutet av januari. Här använde jag fickkameran, men nedanstående bilder, som också gör att man kan känna sig sned, tog jag med mobilen. Mobilen har bara femtedelen av kamerans pixlar och är därmed alldeles utmärkt att få fram fram suddiga och dystra bilder!





Dj-a klotter och förstörelse!



Riktigt gladväder, eller hur?

3 kommentarer:

Nicke Grozdanovski sa...

För en gång skull har du ingen vacker bild på din blogg och jag tänker givetvis på den mellersta bilder som gör en så ledsen.. :-(

Björn Nilsson sa...

Möjligen kan den sista bilden ge upphov till en stillsam och mollstämd poetisk sinnesstämning? Man får väl ta det vackra med det fula för att ge en någorlunda allsidig bild. Jag förmodar att det finns skräpiga hörn i Emmaboda också, rostiga bilvrak i skogsbackarna, övergivna torp med infallna tak och annat dystert?

Jag ser fram mot vackra vårbilder om några månader, såväl från Småland som från mitt Stockholm:-)

Nicke Grozdanovski sa...

Oja.. visst finns det skräpiga hörn även i Emmaboda. Kanske skulle en bildartikel om detta vara på sin plats :-)