fredag 6 maj 2011

En demonstration på en bakgata i Solna

När jag begav mig hemåt efter att ha tagit bilderna i föregående inlägg blev det längs Dalvägen i riktning mot pendeltåget. Plötsligt hördes något som lät som om någon pratade i en högtalare. Men inte kunde det väl vara en demonstration på en bakgata i Solna? Eller ...


Men så fick jag syn på den här speglingen i ett fönster ...

... och när jag kom längre fram syntes den här banderollen i rättvänt skick. Det var alltså personer som inte gillar den islamska republiken Iran ...

... och de stod utanför Migrationsverket. Eller om man skall kalla det Utvisningsverket? Tydligen gällde det någon som skulle utvisas till Iran, en person som de påstod var politisk flykting. Det är klart, politiska flyktningar skall ha skydd, men samtidigt såg jag en del iranska bus-element på den så kallade al-Qudsdagen förra året som gärna kunde få dra någon annan stans.

Inga kommentarer: