tisdag 18 mars 2008

Vem phanken är ansvarig för det här ...?


I söndags morse var det hur trevligt som helst. Sprudlande vårkänslor. I utkanten av Årsta skog, inte långt från Hammarbyslussen, sjöng en gärdsmyg högt och intensivt. Jag mötte en man som påstod sig ha hört sjungande bofinkar. Till de redan blommande små vännerna i form av vintergäck, snödroppe och krokus kunde jag notera en scilla på väg att släppa ut sin lilla trevliga blå blomma.

Men hur ser det ut idag? - Titta bara, det här fotot tog jag för någon timme sedan i Skinnarviksringen, med en massa vit smörja som bara rasade ner från himlen helt plötsligt! Hur kan sådant få förekomma? Är det regeringen som är ute och fumlar igen!?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Troligen samma som är ansvarig för min 1,5 m snö på min tomt....

Björn Nilsson sa...

Arma människa - jag meddelar mitt deltagande!