torsdag 30 april 2009

Körsbärsterrorn fortsätter!


Just det! Den som trodde att det var slut med körsbärsblommor tror fel. För nu är sötkörsbären på väg. alias fågelbärsträdet, alias Prunus avium. Här är ett vackert exemplar som just håller på att slå ut på krönet av Münchensbacken på Söder. Så småningom är trädet fullt av körsbär, jag tror särskilt till glädje för traktens trastar.



En bit nedanför körsbärsträdet satt den här figuren. Trots att ingen lie syntes till fick jag en känsla av förgänglighet vid åsynen.


Från Konfliktportalen.se: Cvalda skriver Långfingrigt initiativ: Vägra betala deras kris, jesper skriver Ali Esbati från Antirasistiskt forum, kvinnopolitisktforum skriver Kvinnopolitiskt forum presenterar: Med knuten näve kring diskborsten, Björn Nilsson skriver Jag går mot döden var jag går, Kristoffer Ejnermark skriver Stalinismen fall i Europa och de patetiska associationerna, Marlene Olsson skriver Jag flyttade bloggen till wordpress men jag vet inte jag

Inga kommentarer: