torsdag 30 april 2009

Japanska körsbär vid KTH


Ännu är inte den japanska körsbärsträdsfesten över. I förmiddags klev jag av tunnelbanan vid Tekniska Högskolan, passerade Östra station och fortsatte gatan uppför backen mellan alla spännande tekniska & vetenskapliga byggnader. I närheten av Röda Korsets sjukhus måste jag stanna och ta några bilder, bland annat den här, för där var det nog ett tiotal körsbärsträd som var fullpackade med blommor!

Sedan fortsatte jag ut i Djurgårdens vilda skogar och räknade in ytterligare några nyanlända flyttfåglar för året.

Från Konfliktportalen.se: Marlene Olsson skriver Jag flyttade bloggen till wordpress men jag vet inte jag, domljuger skriver Klass-samhället förvärrar virusets spridning, jesper skriver Petter Larsson från Antirasistiskt forum, Kristoffer Ejnermark skriver Bloggdöden är en bra och naturlig utveckling av bloggosfären, Baskien Information skriver Uttalande från Irish Basque Solidarity Commitees om den senaste tidens gripanden, Björn Nilsson skriver Var går man på Första maj?

Inga kommentarer: