tisdag 21 april 2009

Manskör och majblommejakt


I dag klockan tolv skulle försäljningen av majblomman börja. Jag ägnade ett par timmar åt att försöka hitta någon majblommeförsäljare, men inget! Kanske de sålde slut på blommorna redan igår, med tanke på den här rapporten att det varit försäljare igång på Odenplan. Nu har en vårförkylning slagit till, så jag håller mig nog inne några dagar.

Nåväl, när jag jagade över Klara kyrkogård stannade jag dock till och lyssnade på den här manskören som framförde några lämpliga sånger i denna tid: Vintern ra' och Glad liksom fågeln. Jag har en känsla av att det måste ha varit ganska kallt i de fina gåbortskostymerna, själv behövde jag tröja och skinnjacka för att hålla vårblåsten stången. Men trevligt var det, gubbsen klämde i ordentligt inför en uppskattande åskådarskara.

Från Konfliktportalen.se: Krastavac skriver You have to study and get organized…or you could steal stuff, totalavloning skriver Total Avlöning 21/4/09 Hamnarbetarna., slutstadium skriver Inför Kulturveckan, tusenpekpinnar skriver katharsis/diarré, Vida Latina skriver Aprildag i Villa de Leyva, Colombia, jesper skriver Jag känner bränt kött – jag ber till gud att det är människa – Morrissey

Inga kommentarer: