torsdag 2 april 2009

Några bilder från senaste dygnet


Här är några stockholmsbilder från igår och idag. Som ovan: det är en portklapp (tror jag) som sitter på Riddarholmskyrkan. Har jag möjligen någon läsare som varit guide i sagda kyrka och vet något om den där tingesten? Den sitter på en dörr på nordsidan av kyrkan. Jag var där igår och tittade efter tornfalkarna för övrigt, men det var bara ringduvor som flaxade omkring.



Där flyter speglingen ut som honung på vattnet. Hur kan det komma sig att speglingen från en vit båtsida får denna färg? Så såg det i alla fall ut vid Söder Mälarstrand igår.



Och så här såg det ut i Västberga för ett par timmar sedan. Jag trodde att rondellhundar tillhörde förra årets begivenheter, men de florerar tydligen även i år.

1 kommentar:

Gabrielle sa...

Hm, fin portklapp. Men jag vet inget om den, tyvärr. Vi var nog aldrig på nordsidan...