måndag 7 april 2008

Stockholmare - test

Jag lät mig luras av en länk på Birger Schlaugs (B Slug) blogg och kom fram till ett test hos DN som skall visa om man är "stockholmare". Alla frågor var givetvis ointressanta. Ingen om man har Birger jarl i släkttavlan exempelvis (den Birger som inte grundlade Stockholm men åtminstone var i trakterna år 1252). Eller var ens föräldrar var födda (en på Söder, en i Helsingfors) etc etc.

Av någon konstig anledning godkändes provet. Se här - mina kommentarer inom hakparentes[].

10 rätt av 14 möjliga Superstockholmare. [Fan, jag börjar tröttna på stan.] Du är Stockholm i ett nötskal. [Kan vara att jag är ett nöt som bor kvar här.] Du kunde inte bli mer genomsnittlig om var 39 år gammal, bodde på Södermalm och hette Lars Andersson eller Anna Andersson det vill säga, utgjorde det absoluta stockholmsutsnittet. [Fel ålder, fel namn, men jag är född på och bor på Söder.] Om du har tatuerat dig det senaste året [Varken senaste året eller något annat år - tatueringar ser grisiga ut] är det med något av följande: en karp i japansk stil över hela armen, ett sjömanshjärta, eller dina barns namn. [Jag har inga barn.] De heter förmodligen Julia och Alexander, Stockholms vanligaste dopnamn 2007. [Vad är det för fel på Klotilda eller Agapetus?] Det är också hög risk för att det sitter en urblekt tribal någonstans ovanför armbågen. [En vadå?] Du äter Capricciosa. [Vad är det?]

Av de 2230 personer som hittills gjort testet, klarade du dig bättre än 1646 (73%).

Inga kommentarer: