måndag 16 mars 2009

Byggen och koltrastar


För den undrande allmänhet som vill veta dagsläget för det nya bygget vid Hornstull kan jag visa hur det såg ut för ett par timmar sedan. Man har gjort några hål i marken och bankat ner ett antal stålbalkar, och det har skett fort. När den här bilden togs var det tomt på byggplatsen och jobbarna hade vad jag såg gått för dagen. Men maskinerna står kvar i väntan på nya uppgifter i morgon. (Det här är två bilder som jag låtit datorn sätta ihop till en. Klicka för större format!)



En stund efter att byggbilden tagits gick jag genom Tantolunden och hörde en koltrast sjunga. Dock inte den på bilden, för den satt på ett räck på Långholmen i morse och verkade fundersam. Det dröjer väl ytterligare någon tid innan koltrastsången på allvar kommer att bölja ut från Söders hustak, men den tiden kommer - tro mig!

Inga kommentarer: