torsdag 4 mars 2010

Sjövikstorget svajar, storhög, och "våren är här"


Jaja, jag vet att det ser konstigt ut, men jag kan inte bättre! Klicka på bilden så blir den åtminstone större (om den blir bättre vet jag inte, det är tre bilder som klistrats ihop i datorn). Sjövikstorget i Liljeholmen, denna grinigt kalla dag i den tidiga vårmånaden mars. Undrar vad förståsigpåarna tycker om detta? Är man entusiastiska, eller gnäller man om Stalin-Allé i Berlin-Ost? Eller muttrar något surt om "nyfunkis"? Vill det bara bli försommar skall väl det hela se lite gladare ut hoppa jag.







Grinigt väder var det, ja. Snön yrde och vinden med den när jag gick över Årstabron. "Stora högen" i Liljeholmen, den med de nermalda resterna av Vin & Sprits gamla fabrik, ser ännu ut som ett fjäll. Men det verkar som om man varit inne och grävt i den en del i alla fall, sidan ut mot kajen ser urgröpt ut.



En rubriksättare på Aftonlövet tycks ha fått hjärnsläpp, men det kanske inte är helt ovanligt? Eller vad menar rubriksättaren med "här"?

Inga kommentarer: