tisdag 9 september 2008

Dold konst i dagsljuset för första och sista gången


Jag gick åter förbi fabriken som rivs i Liljeholmen, den som jag skriver om då och då på bloggen. En sak som kan vara intressant med rivningar är när ett hus liksom "kläds av", när den yttre dräkten bryts upp och man kan få en uppfattning av vad som finns därinne strax innan hela rasket går till förgängelsen. Man kan se inte bara den yttre, utan den inre arkitekturen, och kanske också andra saker som nu avslöjas för yttervärlden.

I skymningsljuset syntes den här innerväggen. Någon har målat där, ganska begåvat också. Sista tiden innan rivningen tror jag att det var diverse aktiviteter av typen innebandy i huset, och man kan se på många ställen att grafittifolk har varit aktiva och livat upp betongen. Jag avskyr mycket av kladdet ute på stan, men det som finns på en del ställen här verkar inte så tokigt. Men nu kommer det snart att malas ner.

Men jag undrar vad den där polisskylten egentligen betyder?

Inga kommentarer: