måndag 3 november 2008

Moln

Det var någon tänkare på 1800-talet som klagade över att folk inte hade tid att se på moln längre. Om det var så redan då kan man ju tänka sig hur det är idag när mänskorna rusar runt som yra höns. Vem har tid att skåda upp mot himlen och se alla märkliga formationer som drar fram däruppe? - Jag har det ibland. För den bildintresserade vill jag nämna att det var två intressanta bågar som sammanföll på det övre fotot och fångade min blick: den konkava (eller konvexa, beroende av vilket håll man ser det ifrån) molnfronten ovanför Årstabroarna, och den båge som den bortre bron bildar. Klicka på bilderna så blir de större och finare!



Ett litet utsnitt av rivningen av Vin & Sprits gamla fabrik. Dramatiska moln bildar fonden till armeringsjärn som för några dagar får skåda dagsljuset innan de sopas bort av en grävskopa och väl går till återvinning, Jag är glad att det bara är grävskopor och lettiska rivningsjobbare som härjar här, när jag går förbi området får jag ofta visionen av en bombattack. Men kom ihåg den gamla maningen: "Varje meddelande om att motståndet skall ges upp är falskt!"

Inga kommentarer: