onsdag 20 augusti 2008

Mer bilder från rivningen i Liljeholmen del 2. Destilleringsmaskin?


Det mystiska innanmäte som jag hade en bild av i föregående inlägg är nu inte längre innanmäte, kunde jag konstatera i eftermiddags när jag gick förbi rivningsområdet i Liljeholmen. Utanmäte snarare. En stor maskin på larvfötter, försedd med en stor arm med en jättestor klippanordning, hade rivit ut vad-det-nu-var-för-någonting och plockade sönder hela härligheten. Maskinen klippte rör så enkelt som de vore spagetti.

Vad det var kunde jag fortfarande inte lista ut. Men förekomsten av en stor cylinder och en massa halvgrova rör fick mig att tänka på en bamsig destilleringsapparat. Vin & Sprit tror jag höll till i det här huset en gång i tiden. Tänk om man brände eldvatten här? Klicka på bilden blir den lite större.

Inga kommentarer: