onsdag 16 juli 2008

Maneter i rött hav?

Glömde stoppa kameran i fickan när jag gick ut i morse. Slarvigt, numera känner jag mig inte riktigt påklädd om den inte följer med. I stället använde jag mobilen för att ta några bilder. Skillnaden mellan kamera och mobil är att man inte kan ringa samtal med den första och att den andra tar bilder med en megapixel i stället för fem. Man kan kalla resultatet för "sämre bildkvalitet" eller man kan peka på de märkliga färger och former som uppträder, ibland i ett nästan drömskt skimmer.



Konst - stora målningar - på Zinkensdamms tunnelbanestation. Jag har inte undersökt om det antas föreställa något. Själv får jag bilden av vita maneter svävande över en likaledes vit botten, medan vattnet ovanför är rött. Nyansen kan väl kallas vinröd (eller krapplack om man är mer teknisk).



Samma maneter, samma botten - men nu är det grönt havsvatten!


Jag åkte upp till universitetet i Frescati för att lämna tillbaka en bok, och tog ytterligare några bilder med de få pixlarna i min mobil.



Utbyggnad på bibliotekshuset - det ser lite vasst och farligt ut.



Kommentar överflödig - klart besked antar jag.



Fullt på anslagstavlan.



Denna moderligt stora ko ser verkligen drömsk ut. Hon låg med sin kalv i en hage vid 4H-gården.

Inga kommentarer: