onsdag 5 maj 2010

Nu blommar de japanska körsbärsträden ...


... på Horngatan mellan Bysistäppan och Torkel Knutssonsgatan. Trots inte så varmt väder kändes det omedelbart mer som försommar när jag såg dem. Fram med kameran ... och några meter bort såg jag en dam som var i full färd med att avbilda prakten hon också. Det gäller att titta fort - redan föll blomblad mot gatstenen!




Japanska körsbärsträd - det kunde man väl skriva en haiku om:


Nu blommar våren

Se japanska körsbärsträd

Hornsgatans glädje

2 kommentarer:

Gabrielle sa...

Oj! Då får jag snabbt som attan (=i morgon) ta mig till Kungsan. Körsbärsblommorna är ju liksom uppföljaren på scillan. Hurra för traditionerna! Eller i alla fall med en del traditioner.

Björn Nilsson sa...

Skam till sägandes hade jag glömt bort körsbärsträden, men som tur var gick jag den vägen i eftermiddags. Och så väntar vi på lägesrapporten från Kungsan! Scillabacken i Högalidsparken är fortfarande blå förresten.