fredag 7 maj 2010

Magnolia på Söder


Efter ett tips i bloggosfären lät jag min eftermiddagspromenad passera Västgötagatan 2 på Söder - där kunde nämligen finnas blommande magnolia att spana in. Så jag gick dit (i den där jäkla snålblåsten som skall föreställa vårväder!) .. och där var de! Stora fina vita blommor som såg lite frusna ut de också, tyckte jag. Men trevliga att skåda!




Nedanstående bild har inget med bilderna ovan att göra. Jag tog den på Hornsbruksgatan. Det är bra med klara besked: här är det yrkesfolk som jobbar!


2 kommentarer:

Gabrielle sa...

Magnoliaspaning på Söder! Vackra blommor. Tackar!
Jag ska spana in dom där träden nån dag också men det får baske mig bli lite varmare först!

Björn Nilsson sa...

Jag träffade på en dam som nämnde magnolior vid Blockhusudden och i Vita bergen också.

Jaja, vi får hoppas att värmen kommer innan blommorna ramlar av. Själv gick jag med mössa och handskar utan att känna mig överdrivet svettig!