måndag 25 maj 2009

En liten bildkavalkad

Jag hade tänkt skriva en ny tirad om ligisterna som förstör i Tanto, men för att inte helt ödelägga humöret kommer här några bilder från i lördags i stället:




Titta, här är någon som sprungit iväg så fort att benen inte hunnit med utan står kvar och undrar vart de skall ta vägen!



Men vänta, även skallen (är det en skinnskalle månne? - jag gjorde en pil för säkerhets skull) finns kvar där invid fabriksentrén i Liljeholmen! Är detta ett fall av svår personlighetsklyvning? Går det en styckmördare lös?




Jag är ingen vän av klotter, men de här tre gubbarna (de tre vise männen?) under spårvägsbron i Alvik ser ganska roliga ut.



Jag tycker borttappade vantar, handskar, mössor och även leksaker ser så ledsna och övergivna ut. Det gäller även denna ... ja, vad är det? en kanin? ett får? ... som låg på räcket till en lekplats. Hoppas den återkom till rätt ägare så småningom!


Från Konfliktportalen.se: Björn Nilsson skriver Är det här ett bra initiativ?, Anders_S skriver Omodern kultur når inte ut - Odells gör det!, kvinnopolitisktforum skriver Introduktionstext till tema arbetsmiljö, Jinge skriver Wanja-skandalen fortsätter

2 kommentarer:

Anders sa...

Trevligt noterade snapshots från staden! :-)

Tackar

Björn Nilsson sa...

Varsågod, landskaps-Anders! Ser att du verkar ha blåst liv i din blogg igen, jag har satt bevakning på den nu!