fredag 26 december 2008

Stickeriprydd hopperska


Klotter har jag angripit till och från i denna blogg. Men det finns ju annat. Så här såg det ut i Högalidsparken på julaftons förmiddag. Någon hade piffat upp skulpturen med flickan som hoppar rep på gräsmattan nära korsningen Högalidsgatan-Varvsgatan. I och för sig tycker jag att metallfärgen och garnfärgerna inte riktigt går ihop, men till skillnad från när sprejburksmarodörerna är framme är ju det här något som går att ta bort utan större besvär. God fortsättning på helgerna, mina kära läsare!

2 kommentarer:

Anonym sa...

God fortsättning själv du, Björn!
Det här med att sätta stickningar på skulpturer och andra saker har jag skrivit om i min blogg här:
http://rolandwalden.wordpress.com/2007/05/05/inte-frysa/
Det är tydligen en rörelse som kommer ifrån - surprise, surprise! - USA.

Björn Nilsson sa...

Tack, tack.

Stickning (och en blomlåda på Västerbron som jag tidigare lagt ut en bild på) är ganska sympatiska utslag av folks drift att pyssla med stadens utseende. Ungefär som den som lyckades hänga en jojo på Karl XII:s utsträckta pekfinger i Kungsan. Det var för många år sedan det!