onsdag 4 november 2009

Kampen går vidare ...


... mot resursslösarna och nedskräparna!

Jo, det stämmer att posten sprider gummisnoddar omkring sig. Det är stora och fina snoddar, så hittar jag någon i trappan snor jag den raskt. Kan vara bra att ha, tänker jag!

Intressant företeelse det där med skrivna lappar om än det ena, än det andra. Jag har tidigare dokumenterat några här på bloggen (och då kanske gjort en kulturhistorisk gärning?). Se hit och hit.

Undrar om detta på något sätt kan jämföras med de berömda kinesiska väggtidningarna, de som jag tror kallas "anslag med stora tecken" på kinesiska. De var ju också ett sätt för folkdjupet att meddela sig med omvärlden. Men jag tror att de ofta hade tyngre problem att behandla än vad som kommer upp på lapparna i företagens pentryn: "Diska din kopp. Din mamma jobbar inte här". Eller tvättstugornas evighetstema om ludd som inte plockas bort ur något filter.

Inga kommentarer: