söndag 11 april 2010

Här var det vårtecken igen


Jag gick till "min" scillabacke vid Högalidsgatan för att se om det var någon fart på blomingen (bara som en information till Gabrielle vid Odenplan som väl har sina scillabackar i Observatorierlunden att bevaka antar jag). Men ännu så länge är det inga blå mattor. Jag såg två stycken, de finns på bilden ovan, och den ena i lite större format på bilden nedan.




Men bara det kommer lite mer värme, och kanske en del sakta strilande vårregn, skall nog nog bli klang och jubel även i scillabacken!

Vad det är för mystisk krabat på bilden nedan vet jag inte. Det var en grön gynnare som tittade upp bland torra löv på västra änden av Långholmen. Får väl gå dit om en vecka igen och se hur det hela utvecklar sig!


2 kommentarer:

Gabrielle sa...

Åh, grattis!
Återkommer om Observatoriekullen i min blogg endera dan. Ligger lite efter med bevakningen där, men ska bättra mig!

Björn Nilsson sa...

Jag ber att få återkomma när det (förhoppningsvis) är som ett blått skimmer över slänten ned mot gatan, och när kanske den mystiska växten på Långholmen kommit upp en bit till.