torsdag 24 september 2009

Det lilla huset under Liljeholmsbron

Här kommer en fortsättning på det här och det här inlägget. Klicka på bilderna för större format.





Det handlar alltså om Viktor Marx' lösning på bostadsproblemet för en hemlös. I eftermiddags gick jag förbi för att ta en titt på nära håll.



Några klottrare i konstnärlig klass har också varit där. Nu ser de här målningarna riktigt bra ut. De påminner mig om de fina väggmålningar som fanns i den numera igenmurade Tysta Mari-gången vid Tegelbacken. Synd att inte de finns kvar. Någonstans har jag foton av dem från sjuttiotalet - frågan är bara: var?





I föregående inlägg dundrade jag mot bostadspolitiken i Stockholm. Det finns ingen anledning att upprepa vad jag skrev där. Däremot finns det anledning att göra om den radikalt, så att bostadspolitik åter går ut på att skaffa fram bostäder till rimliga priser, inte att göda bostadsspekulanter.

Inga kommentarer: