tisdag 5 oktober 2010

Anslag och affischer


Ovanstående fotograferade jag under nya Årstabron idag (klicka för större format). Någon har funnit det lämpligt att påtala att inte bara vissa arbeten utan också vissa arbetare kan vara störande.

Nedan är en bild jag återfunnit vid genomgång av foton tagna i början av min karriär som digitalkamerainnehavare, närmare bestämt tidigt på hösten 2006. Det var en affisch på ett kopplingsskåp (på Hantverkargatan tror jag). Eller två snarare.

Den till vänster är en majskolv och är bara konstig i det avseendet att någon har gjort den och satt den där. Den till höger ser militant ut men jag begrep inte vad det var för språk eller alfabet (såg delvis men inte helt kyrilliskt ut). Om man tittar på stjärnan nere i högra hörnet kan en viss Osama bin Ladens nuna iakttas. Jag började misstänka att det var någon sorts skoj men frågade en som kan sådant bättre än jag - och fick svaret att det nog var någon sorts skoj.




Inga kommentarer: