söndag 6 maj 2012

Lilla Skinnarviksgränd



En prick å en knäpp på näsan så att han ble' bränd
de skulle han ha som river på Lilla Skinnarviksgränd ...

... sjöng Olle Adolphson i 'Gustaf Lindströms visa' från början av sextiotalet (finns på Spotify). Det var under den tid när rivningsvågen gick fram i Stockholm. Så här såg Lilla Skinnarviksgränd ut för någon vecka sedan. Som synes är det en del kvar av gamla Söder där. Tack för det. Men jag undrar hur många 'hederliga arbetare' som finns kvar i de här kvarteren - eller 'arbetare' över huvud taget!

Och vad gör jag med den här bloggen? - Osäkert om dess framtid. En del rena fotoinslag som mår bäst av större format lägger jag numera i Björnbild. Och det är frågan om inte en del av mina mer politiska funderingar om Stockholm lika gärna kunde ligga i Björnbrum. Som alla vet så är ju stockholms-angelägenheter också riks-angelägenheter! Jag velar vidare med frågan.

1 kommentar:

Björn Nilsson sa...

Äsch, tusan också, nu tryckte jag på fel knapp så den här kommentaren försvann, ursäkta Eldorado, tur att det fanns en kopia vid sidan av som jag kunde kopiera:

Ett av de trevliga, nästan genuina områdena på Söder :-)

eldorado


Klart att det måste vara trevligt och genuint, min första adress i detta liv (som jag inte minns något av naturligtvis) var inte så långt från L. Skinnarviksgränd!