lördag 11 februari 2012

Vid Årstavikens stränder

Nya och gamla spår på Årstabäckens is. "Ingen vet var haren har sin gång", men här har den sprungit i alla fall tycks det

På byggplatsen, Liljeholmskajen nedanför Årstabron, där det någon gång skall bli höghus. Hittills har man fått ihop något som ser ut som en kiosk i två våningar

Favoritmotiv: klippvägg med snö. Det blir så intressanta färgblandningar. Berget ser så strimmigt ut att jag antar att det är gnejs - rätta mig gärna om jag har fel!

Någon sorts armeringsjärn antar jag. Men varför är somliga röd- och andra grönmärkta?

Hyggligt: en av de mulliga damerna i skulpturgruppen nedanför Sjövikstorget har fått en värmande filt i kylan! Klumpen på huvudet förstår jag mig mindre på. Hjälp mot kölden för den här damen har dokumenterats tidigare.

De två andra damerna får hålla sig till ett värmande snötäcke

Fick för mig att jag skulle mixtra lite med ett par is-bilder tagna från Liljeholmsbron, och då blev det så här ...

... och så här, med lite bearbetning i ett bildbehandlingsprogram. Fast egentligen så kan jag inte sådana saker, så detta blev synnerligen slumpmässigt

Inga kommentarer: